Wizytówki firmowe i co warto o nich wiedzieć

Elegancka, kreatywna wizytówka ze wszystkimi niezbędnymi informacjami w bardzo pozytywny sposób zaprezentuje firmę. Każdy przedsiębiorca, menedżer, dyrektor czy lider zespołu powinien mieć przy sobie teczkę z wizytówką. W naszym artykule skupimy się na kwestiach, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu doskonałych wizytówek firmowych.

Wydruk wizytówek

Przede wszystkim należy pamiętać, że zła wizytówka nie przyniesie wiele dobrego i sprawi, że wyróżni się na tle konkurencji i przyciągnie uwagę wszystkich, którym ją dajemy. Jakie kwestie zasługują na szczególną uwagę?

Rozmiar oraz kształt

  • Głównym problemem jest wielkość wizytówki – powinna być łatwa do włożenia do portfela lub wizytownika – najpopularniejsze wizytówki to wizytówki 85 x 55 i 90 x 50 mm, które są prostokątne. Wizytówki prostokątne są proste i praktyczne, a ich koszt wydruku jest niższy niż wydruk wizytówek o niestandardowych kształtach i rozmiarach. Warto tutaj dodać, że zgodnie z naszymi preferencjami możemy wybrać wizytówki poziome lub pionowe, a nasz prostokąt może mieć ostre lub zaokrąglone rogi.
  • Oczywiście wizytówki prostokątne to tylko jedna z propozycji. Można wybrać oryginalne kształty, takie jak filiżanki do kawy, misie, mikrofony, samochody, ciastka itp. Wizytówki, wszystko zależy od branży, osobistych upodobań, i oczywiście nasz budżet.

Rodzaj papieru i uszlachetnień

Na wstępie warto zaznaczyć, że cienka wizytówka wydrukowana na papierze podobnym do kartki zeszytu nie jest dobrym rozwiązaniem i na pewno nie zrobi dobrego wrażenia na kliencie czy kontrahencie firmy. Warto o tym pamiętać przy wyborze papieru.

Dzisiaj standardowa wizytówka to za mało

Klienci bez skrupułów wyrzucają je do kosza.

Możemy tego jednak uniknąć. Niektórzy przygotowują wizytówki, które chętnie trzymamy choćby na pamiątkę i wracamy do nich w momencie, gdy potrzebujemy konkretnej usługi. 

Jak zatem się wyróżnić?

Korzystajmy z podstawowych form uszlachetniania druku. Świetny efekt daje choćby lakierowanie wybiórczych elementów. Jeżeli na twojej wizytówce błyszczą się jedynie wybrane elementy, tj. logo czy tekst to zwraca uwagę klienta. Jeszcze lepiej jeżeli na twoich materiałach poligraficznych występują materiały pozłacane lub posrebrzane. 

Innym sposobem jest korzystanie z nietypowych kształtów wizytówek – np wizytówka dentysty w kształcie zęba robi wrażenie. 

Dobrym przykładem jest projekt wizytówki stolarza wykonany na cieniutkiej niczym papier listewce drewna. Tego typu wyrobi nie są zbyt trwałe, ale również i klienci inaczej się z nimi obchodzą niż z innymi.

Wyróżnienie się to podstawa do rozkręcenia biznesu

Na poligrafii nie należy szczególnie oszczędzać. Często dodatkowe 100zł wystarczy aby Twój projekt był wpadający w oko i wyróżniający się na tle innych.

  • Gramatura – Wizytówki powinny być wykonane z porządnego papieru, 350 g/m² to najlepsze rozwiązanie, choć można wybrać wyższą gramaturę np. 400.
  • Rodzaj podłoża – Zależy to od tego, jak powinny wyglądać nasze wizytówki, do wyboru mamy papier matowy, błyszczący, szorstki i gładki, a także bardzo popularny ostatnio papier ekologiczny. Dodatkowo wizytówki mogą być wykonane z polichlorku winylu (PVC) lub polipropylenu.
  • Uszlachetnienia – wybierać możemy między wieloma uszlachetnieniami, które zwiększą trwałość wizytówki i sprawią, że będzie prezentowała się jeszcze lepiej. Wśród najpopularniejszych uszlachetnień wymienić możemy:
  • Laminowanie, czyli pokrycie wizytówki cienką folią.
  • Lakier UV – umieszcza go tylko na  kilku elementach wizytówki, na przykład na logo. Elementy pokryte lakierem błyszczą się i bardziej przyciągają wzrok.
  • Tłoczenie, które polega na uwypukleniu elementu lub elementów wizytówki.

Informacje

Pamiętajmy, że wizytówka ma nie tylko doskonale się prezentować, musi ona również przekazywać podstawowe informacje. Na wizytówce powinny znajdować się:

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki,
  • zajmowane stanowisko,
  • nazwa i logo firmy,
  • dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu
  • adres strony internetowej i siedziby firmy
  • czasem firmy decydują się na umieszczenie informacje na temat oferty, na przykład w przypadku kosmetyczki mogą one brzmieć: stylizacja rzęs i brwi, manicure, pedicure. makijaż, ważne by przedstawić wszystko w telegraficznym skrócie

Styl i kolorystyka wizytówki

Styl i kolorystyka wizytówki to temat rzeka – wszystko zależy tutaj od branży i indywidualnych preferencji, na przykład w przypadku gabinetu stomatologicznego warto zrezygnować z krwistej czerwieni, lepiej postawić na biel, błękit, szarość czy zieleń, natomiast w przypadku usług i produktów nie należących do klasy premium warto zrezygnować ze złota czy srebra. Pamiętajmy też jak istotna jest czcionka – musi ona być wyraźna i czytelna.

Inne

Zdecydować się możemy na druk jedno- lub dwustronny, na wizytówkę pionową lub poziomą, standardową bądź otwieraną.

Jak widać możliwości i wytycznych jest naprawdę dużo, pamiętajmy jednak, aby dobrze wszystko przemyśleć i zaskoczyć wszystkich wizytówkami z klasą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *